Защо на ресторантите им трябва мобилно приложение?

Мобилните технологии промениха радикално начина на работа на много компании. Сферата на ресторантския бизнес – това е тази област, в която мобилните приложения оказаха огромно влияние и показаха едни от най-високите показатели на растеж сравнение с другите области. Преимуществото на това да имате собствено мобилно приложение за вашия ресторант далеч надхвърлят всички предположени недостатъци. И в тази статия ще разгледаме 10 начина как мобилното приложение може да подобри ефективността на бизнеса във вашия ресторант.

  1. Увеличава количеството на поръчките ви.

Един от най- простите показатели за ефективността за всеки един ресторант се явява количеството клиенти, които обслужвате за един ден. Давайки възможност на клиента да оформи своята поръчка по интернет (да му се достави до дома или да мине и да си вземе поръчката, да резервира маса и каквито други услуги предлага вашия ресторант) ще увеличите спектъра на взаимодействие с клиента, ще опростите процедурата по самата поръчка и ще икономисате неговото време.

Преимущества за клиента: бутона „поръчай“ до всяко ястие във вашето меню прави поръчката лесна, бърза и удобна.

Преимущества за ресторанта: Онлайн поръчката предоставя ценна информация на вашия ресторант за предпочитанията на клиентите ви, реда на поръчките и др. Използвайки събраните данни от онлайн поръчките и историята на заявките им, може да определите общите предпочитания на клиентите за храната, позволявайки да се конкретизира вашето меню.

  1. Увеличавате разпознаваемостта на вашия бранд.

Ключов елемент на всички маркетинг стратегии се явява разпознаваемостта на бранда. Но с такова количество конкуриращи се брандове, по – големите бюджети на големите фирми прави узнаваемостта на бранда ви по сложна. За ресторантите това е още по-сложно. Разбира се, можете да създадете реклама с помощта на отличното обслужване, невероятна храна и красив декор, но без призива да се върнат отново вие просто сте обикновен ресторант, препоръчан от някого. Наличието на уебсайт, присъствието ви в социалните мрежи и използването на платен маркетинг – всичко това помага, но клиентите трябва да бъдат подложени на въздействието на бранда най- малко 10 пъти преди да започнат да го разпознават и желанието за връщане да стане автоматично.

Разбира се, наличието на собствено мобилно приложение, се яввява един от най – простите начини за въздействие на клиента, дори и да е веднъж на ден. Те могат да не използват вашето приложение всеки ден, но докато то е инсталирано, те виждат вашата иконка (Вашия бранд) почти всеки път, когато използват телефона си.

  1. Подобрявате взаимодействието с клиента

В основата на всички преимущества, които разгледахме до тук стои подобряването на взаимодействието с клиентите. Привличането на клиенти – това е развитието на дългосрочни, лоялни взаимоотношения. Потресаващия ефект е, че тези клиенти харчат повече.

Към факторите влияещи на взаимодействието с клиента се отнасят:

  • Да имате това, което иска клиента.
  • Високо качествена продукция – във вашия случай храна.
  • Превъзходно обслужване по всяко време.
  • Приятна атмосфера, която да кара клиентите да се чустват желани и комфортно.
  • По- удобен начин за комуникация.

Въпреки, че сте отговорни за осигуряването на качеството на храната, обслужването и атмосферата в ресторанта, приложението Ви отговаря за удобството на потребителя. Всичко, от възможността да резервирате маса, да споделяте правилната информация и по-лесно запомнящите се поръчки, може да направи ресторанта по-удобен и любим за клиента.

  1. Привличате целева аудитория.

Независимо от всички предимства, които носят, Push – уведомленията не получават необходимото внимание. Push нотификациите не само имат по – висок коефициент на преглеждания и кликания от електронната поща, но същота така и влияят съществено на взаимодействието с приложението, но и на продължителността на използването. Мобилните приложения, които използват push – нотификации имат с около 30 % повече преглеждания на приложението, а също така се запомнят повече с около 90%.

Push – уведомленията работят, защото:

Хората прекарват по голямата част от времето си в мобилни устройства

Те преглеждат заключения екран, заради което могат да ги виждат без отварянето на приложението, но контакта с потребителя е осъществен.

Те се възприемат много по-лесно от потребителя, отколкото съобщенията по електронната поща.

  1. Увеличавате лоялните си клиенти

Често се случва да ви предлагат клиентски карти или абоменаменти за програми за лоялност на различни компании. Макар, че едва ли от компаниите да вярват, че програмите за лоялност предизвикват пламенна преданост и лоялност, те знаят че дават на клиентите известен стимул да продължат да ги подкрепят. И повечето клиенти приветстват програмите за лоялност, докато:

  • Те не трябва да бъдат сложни и отнемащи много време за регистрация.
  • Клиента не е нужно да освобождава още едно място в портмонето/портфейла си за още една карта за лоялност.

Мобилното приложение на вашия ресторант отстранява и двата проблема. Така регистрацията може да се направи в мобилното приложение, а вие просто събирате нужната информация за клиента, нищо повече от това.

С помоща на програмата за лоялност можете да провеждате множество кампании едновременно.

Програмата за лоялност се явява единият от трите основни фактора, подбуждаща клиентите да харчат повече, а собственото мобилно приложение  е най-лесния начин да предложите на своите клиентите програма за лоялност, която е удобна за вашия бизнес.

Преимущества за клиента:  редовните клиенти ще бъдат възнаградени със специални предложения, бесплатно ястие или други подаръци.

Преимущества за ресторанта: разработването на тази функция в най-пълна степен ви позволява да идентифицирате своите най-преданни клиенти и да им предлагате специални предложения или безплатни ястия.

  1. Използвате силата на визуалния ефект

Оскар Уайлд е казал някога:

„Аз мога да устоя на всичко, освен на изкушението“.

И наистина, какво може да бъде по примамливо от красиви снимки на храна? Списък с ястията, предлагани от ресторанта, придружени със прекрасни снимки и цени, се явяват основата за мобилно приложение за всеки ресторант. Изкусното и достоверно представяне на вашата храна, могат с лекота да привлекат повече клиенти от армия от рецензенти и влиятелни рекламисти.

За най-добрия ефект на вашия сайт и вашето мобилно приложение трябва да се използват фотографии в професионален стил. Снимките на продуктите за хранене и ястията на ресторанта наистина привличат клиенти.

Преимущества за клиента: показва, че вашия ресторант може да предложи удобен мобилен начин да взаимодейства с вашия бизнес.

Преимущества за ресторанта: Помага да определите очакванията на клиентите, едновременно с това увеличавайки влиянието на бранда.

  1. Приложението ще отговори на всеки клиентски въпрос

Вие и вашия пресонал се налага да отговаряте на десетки въпроси всеки ден, и вероятно много от тях се явяват въпрос на който вече сте отговорили хиляди пъти. С малко количество планирани отговори на всички необходими въпроси могат да бъдат представени в съответстваща категория в мобилното приложение:

  • В раздела контакти можете да посочите работното време и почивните дни.
  • Вашия адрес може да препраща в Google Maps, предоставяйки на клиента навигация с удобен и познат интерфейс.
  • Вашия телефонен номер може да се настрои по такъв начин, че клиентите да могат да ви позвънят с един клик, даже дори без да напускат приложението.
  • Ако в вашето меню има варианти за потребители с особенни диетични предпочитания или алергии, прехвърлете ги в отделен раздел, вместо да виждат цялото меню.
  • Също така може да има раздел „Информация“ във вид на Често задавани въпроси, където да предоставите информацията за която ви питат най-често клиентите (за доставката, и плащането) .
  1. По-малка вероятност за грешка в поръчката

Съвременните ресторанти разчитат на оборота си от предлагането на разнос на храна. Това е много удобно, като изключим случаите, в които поръчката е оформена с грешка, заради това, че оператора е чул грешно или не е разбрал човека, който прави поръчката.

Ресторанти, предлагащи да си вземете поръчката на място или да ви бъде доставена до дома трябва да се възползват от възможността да имат собствено мобилно приложение. Изследванията показват следното:

  • 73% от собствениците на ресторанти с доставка са съгласни за това, че телефонната линия е заета в час пик се явява съществен проблем за бизнеса.
  • 63% от потребителите, попитани на улицата са се сблъсквали с проблема на заетата телефонна линия, след което не са позвънили отново.

Лошата връзка, съсипаните поръчки и молбата към клиентите да повтарят, може да бъдат забравени от момента на пускането на ваше собствено мобилно приложение. Добре обмисленото мобилно приложение позволява на вашите клиенти не само да си запазят маса във вашия ресторант, но ще могат и да си поръчат храна за вкъщи от него. И точно по този начин то ще повлияе на вашите приходи, на разпознаването на бранда и на нивото на обслужване на клиентите като цяло.

  1. Най добрата маркетингова рентабилност

Повечето потоци на интернет маркетинга имат средна или висока стойност, в това време push – известията се явяват безплатни. Единствения разход е изразходваното време за съдаването на известието.

На кой не му се иска да пести пари от маркетинг, който има минимален разход, но в количеството на прегледите превъзхожда другите форми на интернет маркетинга? Освен това вие рекламирате на хора, които вече са проявили интерес към вашия бизнес. Всяко действие на клиента, освен изтриването на приложението се явява победа за вас. В крайна сметка разпознаването на бранда се явява преимущество ако свързаните с това разходи са минимални.

  1. Ще се откроите сред конкурентите

Пускането на собствено мобилно приложение, изпреварвайки конкурентите може да даде на вашия ресторант ценен импулс – както от гледна точка на маркетинга, така и на бизнеса.

Бъдейки част от първата вълна , вие ще станете по забележими на фона на конкуренцията, а това също така ще привлече вниманието към функциите и преимуществата, които предлагате на клиента в своето приложение. В същото време тези функции и преимущества ще бъдат привлекателни и за нови клиенти, когато вие не сте единствения ресторант в района, който им го предлага. И ако храната, атмосферата и обслужването са добри, също като функциите на вашето мобилно приложението, тези нови клиенти могат да се превърнат в дългосрочни.

Заключение

Наличието на уеб сайт на ресторанта не означава, че на вас не ви трябва мобилно приложение. Доколкото все повече от потребителите използват все повече мобилни устройства, отколкто настолни, вашия собствен подход към интернет маркетинга трябва да се развива. Вашия сайт остава основен елемент от представянето ви, а вашето мобилно приложение служи за по- ефективно взаимодействие с клиентите. И както става нагледно от тази статия, мобилното приложение дава на на вас и на вашите клиенти повече преимущества, отколкото единичен уеб сайт.